Vinnie in Australië

Tropische eilandjes

Het is hier echt geweldig goed toeven op de cocos eilanden! Mijn tante zorgt enorm goed voor me, de mensen waar ik mee omgaan zijn te aardig tegen me en ik heb mij nog geen een dag verveeld! Dat was wel de verwachting, valt mij dat even vies tegen..

Ik ben maandag met oom en tante naar het noordelijkste eiland van Cocos gevaren. Het was redelijk winderig dus een ruige heenreis met de boot, ik vond het een toprit. Daar een rondje om het eiland gelopen en vervolgens chillen. Ik ben in de warme motregen in slaap gevallen. Daarna actief doen; kokosnootplukken, opening erin hakken en leegdrinken. Na 3 weggetankt te hebben (TE lekker) was het tijd voor de terugreis. De wind was gaan ligen, zonnetje kwam goed door en onderweg zwom er plotseling een groep dolfijnen om de boot. Heel mooi om te zien! Die dieren vinden het gewoon leuk.

Die avond was het tijd voor Anti-Hash, voor drinkers met een eet-probleem. Niks mis mee en uiteindelijk kwam ik goed gevuld veeels te laat thuis. De volgende ochtend stond mijn mede die-hard (de dorpsgek Johnny) al vroeg voor de deur. We gingen naar zijn clam-farm om daar even wat bestellingen in orde te maken. Heel tof om te zien, het is inderdaad een soort van boerderij..

Donderdag was ook een heerlijk dagje. Overdag ging een groep (myself included) mee op Geoff's boat. Een boot met een glazen bodem, je kan al het koraal heel mooi zien op die manier. Vervolgens naar het kleinste eilandje gegaan (Prison Island) en daar even rond gesnorkeld. Ik probeerde in de buurt te komen van een kleine reef-shark en dat lukte mij aardig.. Ze zijn verder te bang om wat te doen.. Daarna gingen we naar Direction Island, snorkelen in The Rip; een stroming water die door een redelijk groote geul gaat. Je begint en laat je meeslepen met de stroming, ondertussen natuurlijk een beetje heen en weer zwemmen. Daar lagen nog 2 grotere haaien waarbij je goed in de buurt kon komen! Daarnaast zeer veel koraal en een kleurrijk leven onderwater. Al met al was het bij Direction Island in de buurt een zeer mooi snorkel gebied, niet meer dan 10 meter diep dus scuba diving is niet nodig. Toen we daar weg gingen kwam er wederom een groep dolfijnen om de boot zwemmen, dit keer was er geen twijfel en sprongen we allemaal het water in! Even zwemmen met een groep wilde dolfijnen, wat een ervaring. Ondertussen was Geoff toe aan zijn 6e en laatste biertje dus na de haaien gevoerd te hebben was het terug naar huus.

Die avond was het tijd voor Golf. Met een man of 30 de baan op die om het vliegveld heen gemaakt is. Er werdt mij verteld dat ik voldoende bier mee moest nemen, dat deed iedereen. En jahoor, half lam was iedereen de holes aan het lopen! Zonsondergang erbij en er was NIKS aan de hand.. Beste potje golf dat ik ooit gespeeld heb met de meest teleurstellende resultaten!

Vrijdag avond was het tijd voor de pub, wederom een enorme gezelligheid hier, na middenacht droop iedereen een beetje af en ik ook. Ik zou vanochtend namelijk gaan vissen! Jahoor, om 6:00 stonden ze voor me deur! Ik nogsteeds lam stap de auto in "Did you bring enough beer??" "Ofcourse!". En op de boot gingen we vrolijk verder met de vrijdagavond activiteiten!

Ik heb die dag wel met veel moeite de grootste baracuda die ik ooit gezien heb gevangen! Misschien wel 40 centimeter (net nietmeer een baby :-)... Stabiliteit is trouwens ver te zoeken tijdens het inhalen van de lijn wanneer er kracht op staat, golven hoog zijn en je nog niet genoeg bloed in je alcohol hebt..

Vanmiddag maar weer even bijgeslapen en ik ga nu naar een etentje toe. Heerlijk het leven hier, ik zou er bijna gewend aan kunnen raken!

De foto's komen later, het uploaden gaat hier traag en ik heb er nu geen tijd voor!

Morgen een chill dag met een pizza-avond, maandag Hash (voor drinkers met een ren-probleem) en Anti-Hash.. Het is hier in ieder geval veel drinken en ik ben helemaal kapot! Alsnog, jammer dat ik dinsdag alweer terug moet naar Perth maar daar staan ook alweer activiteiten op de planning!

Cheers

Reacties

Reacties

Moeders

Je weet ze goed te manipuleren. Maak het niet te dol daar, straks krijgen ze nog heimwee naar je;-)
Maarreh, how about the local ladies???
Veel liefs...

Robert

Tof stuk weer Vinnie! Ik ben benieuwd naar de foto's.

Mayo (turien)

Goed bezig Tempelaar! Genoeg vis & bier zo te lezen, jij overleeft het daar wel! Kom je wel terug? Niet dat we je hier missen hoor... Mazzel!

Kim, Bouke, Mayo

Hee Vin!

Klinkt goed hoor! Bouke, Mayo en ik vragen ons alleen af wat Hash en anti-Hash is? Leg eens even uit :P

Bouke (turientineketien)

Vinnie Jones, klinkt goed man! Het doet me deugd dat je iig daar ook veel bier drinkt. You make us proud! Veel plezier in Perth...laters

Vinnie

Inderdaad genoeg te drinken en eten op het eiland. Ik ben inmiddels weer terug in Perth. Maargoed, Hash & Anti-Hash...

Hash is een soort van renclub die ergens in Azie bestaat. Op het eiland is er dus een Hash-groep die eens in de week gaat rennen/lopen. Omdat iedereen daar een biertje lust is er na het rennen een stevige bierdrink ronde. Iedereen die een stomme actie heeft gemaakt in de laatste week, thongs aan heeft (dat zijn flipflops), een gay boardie aan heeft (zwembroek) of een ander excuus heeft om te drinken moet van de organisatie een atje trappen.. Voor ieder excuus giet je dus een biertje naar binnen. Het is dus voor drinkers met een loop-probleem.

Anti-Hash is voor de mensen die geen zin hebben om te rennen/lopen maar wel zin hebben in bier en eten. Anti-Hash is na Hash en rond etenstijd. Daarom voor drinkers met een eet-probleem.

Het is te goed voor woorden en na Hash & Anti-Hash kwam ik om 1uur redelijk beneveld thuis. Dopeshit :D

Christal

Je begon zo fanatiek met je foto's!!
Waar blijft de rest??

Elin

Ja, wij willen meer Vinnie-nieuws!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!