Vinnie in Australië

In Perth

De reis zit erop en ik ben in Perth. Opgehaald van het vliegveld door Michelle (mijn nicht) na een lange reis. Een lekkere douche en een heerlijk bed daarna!

HongKong was dope om te zien, ik ben naar het park geweest en even rondgelopen.. Het was niet te harden daar; warm en vochtig. Dus daarna weer het vliegtuig in was wel even irritant. Op de terugweg zal ik er wat langer blijven.

Toen ik de eerste ochtend Australie wakker werd vroeg ik mij af waarom de zon van het oosten via het noorden naar het westen draaide.. Toen ik realiseerde dat het normaal was op het zuidelijk halfrond kwam er een dikke facepalm. Tjah, misschien toch een jetlag. Met het weer heb ik volgens iedereen een enorme mazzel. Het kan vaak bewolkt en koud zijn in deze tijd van het jaar maar daar heb ik geen last van. Met een dagtemperatuur van 24 graden en een lekker zonnetje waarvoor ik flink moet smeren is het goed toeven.

De eerste middag zijn we naar de markt in Fremantle geweest om een zonnebril, pet en nieuw kapsel te kopen. Leuk stukje australie is het Fremantle! Een beetje een dorp idee. 's Avonds zijn we uit eten geweest in een bier brouwerij aan de haven, Kangaroo gegeten, erug lekker en mals!! Vroeg naar bed en de volgende ochtend naar het wildlife park geweest na een voedzaam broodje Vegemite (NIET TE VRETEN maar iedereen hier eet het!!). Veel dieren en de mens-vriendelijke waren toegangkelijk, oa kangaroes. Het waren geen grote dus ik vond geen uitdaging in vechten met ze.

's Avonds de wedstrijd (Australian Football) gekeken en de verjaardag van Clint (vriend van Michelle). Dat Australian Football is echt ge-wel-dig! Er zijn een flink aantal regels die elkaar uitsluiten, tegenspreken, opvolgen of gewoon niet samen kunnen. De scheids beslist uiteindelijk en heeft het natuurlijk altijd mis! Echt extreem dope! De verjaardag was zoals een zaterdag avond hoort te zijn! Hier kunnen ze het gelukkig ook.

Dinsdag naar Cocos, ik heb er al flink wat verhalen over gehoord en foto's gekeken. Ik heb er zin an! Er zijn al een aantal activiteiten geplaned en ik denk dat er weinig van niks doen terecht gaat komen..

Dat is het voor vandaag! Check jullie later!

Hasta la vista,

De Nederlander

Reacties

Reacties

Kim

Erg gaaf hoor! Veel plezier en ik hoop dat het in Hongkong op de terugweg wat beter te harden is...

Mayo

Dutchy, goed bezig. Verwacht wel meer Australisch taalgebruik volgende keer. Ben benieuwd naar die foto's! Maak ons jaloers. x

Rhona

Ouwe, laat je de familie wel ff herinneren dat ze nog een nichtje hebben?! Have fun en uitkijken voor de grote bekken ( in de zee). xx

Lise

He Vinnnneahh!
Super gaaf dat je nu toch echt op reis bent naar Australie! Aan je verhalen te horen, is het helemaal leuk daar. Geniet ervan, ben benieuwd wat je allemaal nog gaat beleven!
x x

Erik

He gozer! Gaaf om te lezen dat je het ook daar weer zo naar je zin hebt. Ik had ook niks anders van je verwacht.
Heel veel plezier op dat Bounty strand de komende tijd. En doe een beetje voorzichtig met die kleine eilandjes hé. Later!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!