Vinnie in Australië

Boven de Steenbokskeerkring

Het Wwoofen is over en ik ben gelukkig niet langer gebleven at the Gnaraloo station. Het was een leuke tijd en ik heb veel gezien maar ik kon het niet echt vinden met de manager :).. Het zal voor het eerst zijn!!

Ik ben daarna na een dag rondgehangen te hebben in Carnarvon, waar ik de one-mile-jetty opgehold ben (geen ene zak aan om eerlijk te zijn (ja, dat zit er ook bij in deze reis)), verder gegaan naar Coral Bay. Een prachtig stukje Australie aan de Ningaloo Reef. Bij aankomst was het even wennen aan de groep waarin ik beland was maar binnen een uur stond ik op kosten van de backpackers manager bier te drinken!! Ik had verstand van Computers, computernerds komen er niet veel denk ik zomaar ;).. Na een avondje goed doorzakken heb ik daar heb ik een dag in de kayak gehangen en flink wat rondgesnorkelt op een kilometertje van de kust. Het was een toffe trip! Onwijs leuk dat iedereen daar super relaxed is want ik heb nog nooit eerder met zooo veel onbekende zoo hard gelachen.

Diezelfde avond was het namelijk weer goed bierdrinken geblazen en ik heb een aantal beslissingen gemaakt over hoe ik mijn reis zal vervolgen, het was een late avond geworden. Ik kwam die middag namelijk een Ier tegen die met de auto ook richting Broome wil gaan. Hij had een stoel naast hem vrij dus ik kon met hem mee crossen. Het is een flink aantal kilometers maar ik had er zin an!! Blij dat ik weinig op de planning had staan naast mijn datum waarop ik in Darwin moet zijn. Het rijden is zeeeeer mooi maar de afstanden zijn zoooo ongelovelijk lang! We hebben een keer de reserve voorraad diesel aan moeten spreken voordat we bij het volgende roadhousje aankwamen. Je kan soms een kilometer of 100 rijden zonder ook maar een andere auto te zien. Het zwaaien naar andere motorrijders wat in nederland soms gebeurt gebeurt hier in Australie met alle mobilisten die cruisen in de middle of nowehere!!

De tourgroep waarmee ik in Coral Bay was aangekomen zou de volgende dag naar het Karijini national park gaan. De kosten voor de tour waren rond de 500 dollar dus het leek mij een minder plan. De Ier, mijn homie voor een paar dagen, vond het een dope plan om achter de bus aan de reiden en mee te liften met de tours in Karijini.. Dat bleek uiteindelijk een zeer goed plan te zijn en we hebben een zeer mooie natuur gezien! Op die tour was trouwens een meisje die uit HongKong kwam en een engelse chick die HongKong helemaal de shit vond. Na veel verhalen heb ik zeeeeeer veel zin in mijn terugweg-stop in HongKong en ik heb een flinke lijst met activiteiten die ik zekerweten moet honoreren!!

Nu zijn we onderweg van Karijini naar Broome, een lange weg te gaan dus. Momenteel zitten we in Port Hedland, een miners town waar niet echt veel te doen is. Een homie van de Ier zit hier (het rijmt dus het klopt) dus daar wil hij een avond mee doorzakken. Niks mis mee, morgen ochtend zeeeer vroeg zullen we dan de 600 kilometer naar Broome doen. Hopelijk voor de middag aankomen en nog wat aan de dag in Broome hebben. Daarna zal ik op de 25e op het vliegtuig stappen naar Darwin. Daar zien ik het wel verder!!

Ik blijf echt onwijs veel mensen ontmoeten en ik ben super blij dat iedereen die ik tegenkom zeer relaxed is! Ik zie zeer veel van West Australie en heb een redelijk kleurtje gekregen! Maar ik mis jullie natuurlijk allemaal en heb daarom zin in mijn reis terug ;-)

Cheers!

Arnie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!