Vinnie in Australië

On the Island

Na de vorige update heb ik nog een klein bezoekje gebracht aan het Aqwa park van Perth en ben vervolgens in het vliegtuig gestapt naar de Cocos eilanden!

Het is hier echt gigantisch mooi! Met een kroeg die zijn vaste klanten heeft en iedereen die iedereen kent is het gewoon een dorp. Ik zit op West-Island in een van de hutjes van mijn tante. Deze hut heet Cococabana, 3x raden welk nummer er elke dag weer in mijn hoofd zit!! Daarnaast is er Home Island waar de echte locals wonen en nog heel wat andere kleine eilandjes waarvan ik de namen gewoon niet wil onthouden.

Ik heb er al een kleine expeditie op zitten. We gingen van het Home island in 2 dagen wandelen naar het zuiderlijkste puntje van West island, tussendoor slapen in een hut die letterlijk geen enkele westerse voorziening heeft. De wandeling was erg mooi en alles was te lopen, tussen de eilandjes was het water niet dieper dan IPH (onder mijn middel dus).

De eerste dag was het wandelen tussen de kleine atolen. Er was een goeie stroming tussen de kleine eilandjes en het was moeilijk om evenwicht te bewaren tussen het koraal. Bij aankomst op de slaapplek was het snorkeltijd. Tegen de stroming in lopen/zwemmen en jezelf vervolgens mee laten voeren, zeer mooi!! 's Avonds was het tijd voor een zelf gevangen visje (niet door mij maar door een pro schoongemaakt), biertje en een kampvuurtje.

De volgende dag een flink stuk langs de kustlijn van de oceaan gelopen. Het strand daar ligt vol met troep dat in zee gedumpt is, soms wel zeer grappig. Het laatste wandel gedeelte zijn we landinwaards gelopen. Ik was de muggen-magneet en zelfs na het spuiten van chemische troep die muggen afstoot was ik dik de sjaak! De weg terug naar ons eilandje hebben we met de kano afgelegd, dit onder het genot van een JimBean en een mooie zons ondergang.

Die avond (vrijdag) was het dik feesten in de pub hier, toen het om 11uur dicht ging was het tijd om bij John te gaan chillen. Heerlijke kerel die niet serieus kan worden! Ik heb geen ID hoelaat ik thuis kwam maar uit verhalen kan ik concluderen dat het rond 4uur was. Wat een avond!!

Zaterdag was het extreem rustig in de pub (wat een mietjes) dus heb ik met de locale chef zitten drinken. De mensen weten de mooiste verhalen te vertellen hier. Geweldig!

Er staan nog redelijk wat activiteiten op de planning maar dat komt later. Straks ga ik verder met mijn boekje op het strand.

Have a good one all!!

Vincenator

Reacties

Reacties

Mieke

Super tof om te lezen, maar nog toffer om mee te maken uiteraard :D Mooie foto's!! Hebben ze nog een lokaal drankje daar, of drinken ze al het bekende spul? Ben benieuwd.

We houden je in de gaten!
x

Zusje

Vin doe je wel voorzichtig! Ik heb vanacht
gedroomt dat je van boven naar beneden bent gevallen
en ook nogeens opslag dood was! Je wilde bier uit een boom plukken. En dat meen ik serieus!
Veel plezier. X r

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!