Vinnie in Australië

Tyfus wat een hitte

Het is eindelijk zo ver, mijn laatste paar uurtjes in HongKong zijn aangebroken. Vannacht vlieg ik weer naar Nederland om daar vervolgens te kijken hoeveel foto's ik kan uploaden

Laughing
.. Tot die tijd is hetwarm in HongKong.. Heel warm.. De zon staat volgens mij letterlijk paralel op het aardoppervlak en dat maakt het zeer warm, gecombineerd met de luchtvochtigheid maakt dat bijna dat deze donkere jongen niet zijn bedje uit wil komen. Het is echter flink mooi hier en alles dat onder de grond zit of in een afgesloten ruimte is gebouwd (dat is veel hier) is een goede temperatuur! Shoppen is echter niet mijn ding maar het is best een indrukwekkende stad! Ook nog even naar het strand gegaan, liggen chillen met de zon recht boven me.... wat een ervaring is dat!!

Maargoed de story so far na mijn tour naar Lichtfield:

De avond nadat ik mijn post over Spanje had geplaatst ging ik met de gang van de Lichtfield tour de kroeg in.. Daar hebben we flink wat gezopen (1,1 liter bier = 9 AusDollar =6,5eu)en vervolgens de voetbalwedstrijd Nederland tegen dingest te gekeken. Ik wist nietmeer hoe ik thuis ben gekomen en werd om 8 uur wakker.. Bus vertrekt om 7

Yell
Ik moest dus met mijn (nogsteeds lamme) hoofd gaan regelen dat ik op die bus kwam te zitten anders was het 360 aus$$ weggegooid.. Het is me uiteindelijk gelukt en voor een redelijk bedrag (vraag er niet naar) kon ik een lift krijgen naar een locatie waar zij een stop hadden georganiseerd.. Gelukkig maar want de tour was echt ONWIJS mooi!! Goeie ratio trouwens; 5 dames en 4 gasten.. Een gast was een Australiert waarmee ik het extreem goed kon vinden! Echt een ventje, hij mij zag aankomen en stelde direct voor om flink wat bier in te slaan voor diezelfde avond. Ik moest er niet aan denken dus liet hem lekker schuiven, ik betaal de helft wel..

Kakadu waswel weer even wat anders.. Na een dag zweten in een busje en rondlopen in tropische gebieden gingen we zonder douche didgeridoo leren spelen. Het duurde ff maar het lukte. De dag erna kort ontbijten, tentjes afbreken en we mochten zwemmen :D. Wat een opluchting was dat en wat een heerlijk water. Het gebied waar we konden zwemmen was pas een paar dagen open omdat er daarvoor zoutwater krokodillen in zaten. Die waren nu weg... Een geruststelling was het niet want het water was daar zo diep dat ik me afvroeg of ze zeker wisten dat alle zoutwatertjes weg waren... Zoetwater krokodillen kan je trouwens gewoon tussen zwemmen, jammer genoeg ben ik er geen tegen gekomen

Cool
.

Die avond terug in Darwin en ik was klaar met bierdrinken! Mentaal dan want door de tourgroep van die dag ben ik overgehaald om diezelfde avond weer uit te gaan.. De jongens van de groep besloten afzonderlijk mietjes te worden dus het was een avond uit met 5 meiden.. Om 2 uur thuis (alles was gelukkig dicht na die tijd) en de volgende dag weer vroeg uit de veren omuit te checken en mijn vlucht naar Perth te pakken. Eindelijk rust dacht ik...

Tijdens de vlucht naar Perth kwam er een Australier naast me zitten die direct begon te ouwehoeren.. Dat hebben we de hele vlucht volgehouden

Surprised
Omdat de wijn aan boord gratis was enik weinig gegeten hadkwam ik redelijk beneveld aan in Perth. Je moet het lekker niet doen, daar wordt je vrolijk van!! Tukkie doen op Perth en met een tussenkater op weg naar HongKong!! Dat was een zeer rustige vlucht, gelukkig maar!

In HongKong ben ik direct naar de Hightlights gegaan! Big Buddah, avenue of the stars en 's avonds naar The Peak gegaan om daar te genieten van het uitzicht, heel HongKong en Kowloon verlicht.. Ik besloot wat te gaan eten in BubbaGump, de garnalen tent. Heerlijk gegeten en tijdens het eten werd het nieuws uitgezonden waarop te lezen was (in zo een balk met textueel nieuws): Brazil beaten The Netherlands 3 - 2. Ik dacht NEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Maar; boeiuh, alsof Nederland ooit een kans had.. Later die avond kwam ik in mijn hotel kamer, TV aan en daar was Nederland Brazilie aan het spelen.. Het was op de 50 of 60 minuten ofzo en het was 1-1.. Ik dacht; kijken hoe ze verloren hebben. Maar Nederland scoorde nog een goal en een Braziliaan werdt het veld afgestuurd.. Ik dacht, ze komen dus terug voor het einde en scoren er daarna nog eentje.. Dus ik zat met 2-1 te wachten op het volgende goal van Brazilie die niet kwam.. Einde oefening en Nederland gewonnen met 2-1!!! Een flinke bonus dus in HongKong!!

Ik voel me trouwens wel een beetje een freak of nature hier in HongKong.. Op het strand kwamen er een paar kleine meisjes naar me toe die met me op de foto wilde en ik wordt redelijk aangekeken in de Metro... Maargoed, dat gebeurt mij natuurlijk ook dagelijks in Nederland

Wink

Vannacht het vliegtuig naar NL pakken en dan zit het er alweer op!! 2 maanden voorbij.. Ik heb in ieder geval flink wat te vertellen want de verhalen op deze website dekken lang niet alles!

Tot snel!

Reacties

Reacties

Robert

Tot snel ouwe reus!

Mayo

HIJ IS ER WEER

Bouke

Niet alleen in HongKong ben je een freak of nature hoor... :-)

Elisa

I like freaks ;-)
Ik hoorde al dat Lars je in de stad gespot had gisteren. Ik ben ook net terug uit de hitte, het was 50 graden in Dubai!!
Tot gauw, Elisa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!